לילך דרור ליווי עסקים להצלחה

לצאת מאזור הנוחות

יש כאלו שרוכבים על אופניים רק בשביל הכיף והריגוש שברכיבה, אך למעשה האופניים הם גם כלי תחבורה המאפשר לנו להגיע למחוז חפצנו. אני הבנתי שהדרך היא האמצעי להגיע אל המטרה ואל היעד שהצבתי לעצמי. אני מבינה שרק כאשר אהיה ברורה לגבי היעד שלי אדע ואוכל להשתמש בכלים שברשותי ושרכשתי אותם (לעיתים אחרי שעות רבות של עבודה ולעיתים בכסף רב), בדיוק כמו שאני משתמשת באופניים ובדרך כדי להגיע אל היעד ואל מחוז חפצי. ברור לי שהמדד ל”האם אני בכיוון הנכון” הוא מה אני מרגישה כלפי הצעד והאם ההרגשה מקדמת אותי או לא מקדמת אותי אל היעד.

אבל הנה תובנה מפתיעה!!! האופניים לא זזים מעצמם!!! וכך גם חיינו !!! הם זקוקים לנו כדי שנפעיל אותם, שנכוון את הכידון, שנקבל החלטות בזמן, שנפנה בשביל הנכון, שנבחר גם אם אנחנו לא בטוחים שזו הדרך ואין לנו מושג מה יחכה לנו בפינה, שנפעל, גם אם צריך לקפוץ מעל מדרגה למרות שאנחנו וודאי “מתים מפחד” ולעיתים אפילו לרדת מהשביל למרות שהוא מאוד נוח, ולפנות לכיוון אחר כי הוא יוביל אותנו אל היעד.

כשאנחנו משתפרים, בדיוק כמו הרוכבים הטובים, שאחרי שעות של רכיבה ואימונים, הם יכולים לעשות פעלולים וכל מיני דברים מיוחדים כמו להרים גלגל קידמי ולנסוע רק על הגלגל האחורי, כך גם אנחנו פתאום מסוגלים לעמוד מול יותר אנשים, צוברים מיומנות בתחום שלנו, מגדילים את רשימת התפוצה שלנו וכמות האנשים שמקבלים מאיתנו את התכנים משפרים את חייהם.
אנחנו מפתחים כיוונים חדשים ונהנית מכל רגע.

ואיך אפשר לשכוח את הרכיבה בירידה שהיא ללא ספק מהנה ומרגשת, אלא שרק הרכיבה בעלייה מחזקת את השרירים. וגם כאן עלי למצוא את האיזון בין הירידות המשחררות ומאפשרות מנוחה לעליות הקשות ולמכשולים שבדרך שמחשלים אותי ונותנים לי כוחות להתמודד עם הקשיים בדרך, כי הם קיימים והם חלק ממנה. ואם הרכיבה בירידה ממושכת או אפילו הרכיבה במישור נמשכת כבר זמן רב, זה בדיוק הזמן לצאת מאיזור הנוחות ולצאת לאימון ספינינג שבו אני בעצם בוחרת בשני דברים:

1. לשבת על האופניים – לצאת מהכורסה הנוחה בסלון הנינוח בבית ולעלות על זוג אופניים ולהתיישב על כיסא קשה, קר וצר שאינו נוח בכלל ו…להתחיל לסובב את הפדלים ולהניע את הרגלים, ולשבת בכפיפה לעבר הכידון, ולהתחיל להזיע ו…
2. וגם אם אני מותשת, בלי כוחות, כל שעלי לעשות הוא לבצע את ההוראות שנותן המאמן ואז אני מוצאת את עצמי שעה קדימה, מזיעה ומתנשפת אחרי מאמץ ועבודה קשה ובעצם בכל פעם שאני תקועה ולא יודעת כיצד להמשיך כל שעלי לעשות הוא פשוט לפעול!! פשוט לסובב פדל פעם אחת וח”כ עוד ועוד ועוד וכך לבצע את המשימות אחת אחר השניה וזו שאחריה…


by

Tags:

Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Skip to content